Uilenkussen voor...


jarige job! Dit keer voor Martine. Het regent jarigen in ons midden. Vriendjes en vriendinnetjes van de kids, maar ook onze vrienden en familie-leden.

In december zaten Martine en ik zo te praten over Uilenkussens, dat die zo leuk zijn. Martine wilde er ook zo graag een, maar ze vond ze best prijzig. Nou, dat kan ik ook wel voor je maken hoor, zei ik. Dan heb ik tenminste een leuk verjaardagscadeautje voor jou.




Tja, en vandaag was het zover. Dus moest ik aan de slag.
De kleuren van hun interieur zijn 
met name bruin en paars.
 Paars had ik nog wel genoeg, maar bruin...
 Dus ging ik vorige week zaterdag eerst 
even shoppen op de markt voor wat bruine stoffen. 

Thuis eerst even schetsen. Patroon uitknippen en stofjes 
bij elkaar zoeken. Zooooo leuk om te doen! 
Tenslotte patroondelen uit stof knippen en dan begint het naaiwerk. 
Spannend! 
Je ziet telkens weer hoe zo'n figuur tot leven komt: 
er verschijnt een glimlach op mijn gezicht: heerlijk!! 


 Eigenlijk is de Uil een grote applicatie. Deze is dubbelzijdig
zodat ie lekker stevig is. Ik heb de voor- en achterkant van de Uil 
met de goede kanten op elkaar rondom gestikt en 
vervolgens door een gat, geknipt in zijn rug, gekeerd.
Wat een goed idee! Dat gat zie je namelijk niet meer, want je stikt
de Uil toch weer op een lap, dat uiteindelijk kussen wordt. 
Maar je hebt op deze manier wel een hele mooie afgewerkte applicatie!

Vervolgens naaide ik eerst de bruine en paars geblokte lap aan elkaar.
Waarop de Uil kon worden vastgenaaid.


Nu een grote lap.



Hier is het kussen al klaar met m'n label aan de achterkant.


En zo ziet het kussen er aan de voorkant uit.





Hij is heerlijk zacht, een hoog knuffelgehalte!
En is ruim 40 x 40 cm.




Martine was aangenaam verrast en heel blij met haar kussen.



Reacties

  1. Wat een mooi kussen is dat geworden. Echt een supergaaf cadeau! En zo fijn om het zelf te maken he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerd is dat geworden, een sieraad voor op de bank!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig kussen is het geworden!!!! Als echte uiltjesliefhebber ben ik FAN ! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.