Laptoptas

Ik ga op cursus en neem mee... een laptop. Maar hoe? Wel in een tas die er heel gezellig uit ziet maar ook nog eens functioneel is. Ik had meteen een idee en maakte een schets:


Ook had ik altijd al kennis willen maken 
met " quilten"  maar dat leek mij erg moeilijk!
Veel gepriegel op de vierkante cm. 
Maar met de Stoffen en Iron-on 
van Lennie Flennerie wordt het
een koud kunstje.

Uit mijn stoffen voorraad pakte ik voor de tas
zelf stoer zwarte spijkerstof met een grijze 
fleece-achtige stof voor de voering.

En nu aan de slag:

eerst de "quilt-ster" goed schetsen...

dan knippen en nummeren.

Vervolgens stukjes Iron-on op stof strijken.
Kijk hier voor een duidelijk instructiefilmpje.

Knip de zoute dropfiguurtjes uit.

En strijk deze na 5 minuten (= afkoeltijd) op de stof.

De buitenkant van de klep kreeg ook
een gezellig stofje van Lennie Flennerie

Aan de onderkant van de klep komt klittenband.



Tadaa, alles past in de tas: de laptop, muis en batterij!
Ik ben er erg blij mee.





De achterkant nog even.

De binnenkant en

de onderkant.


Wil jij nog meer inspiratie opdoen over wat je zoal 
met de materialen van Lennie Flennerie kunt doen.
Kijk dan even hier.

Fijne zondag nog!


Reacties

  1. Heel mooi! Ik heb zelf ook een smalle laptop tas. Zelfde kleur ongeveer, maar niet zo mooi versierd natuurlijk. Ik heb er nog een hengsel aan, wel praktisch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik twijfelde over een hengsel maar besloten het niet te doen. Zo past hij ook fijn onder mijn bureau. ☺️

      Verwijderen
  2. Wat heb jij een hippe leuke laptoptas gemaakt zeg, zomaar zonder ooit gequilt te hebben, knap!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie en handige tas... kan ik je al als dtp-er inhuren :-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En de tas werkt heel fijn en zo compact, ik ben er erg blij mee. Om mij in te huren als dtp-er moet je nog heel even geduld hebben. Ben begonnen met Illustrator, daarna nog Indesign en Photoshop... Dus na 12 weken hoop ik van alles te kunnen. Vanmiddag al lekker met mijn huiswerk bezig geweest. Het is erg leuk!

      Verwijderen

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.