Stoere gehaakte sjaal



De sjaal die je hierboven ziet heb ik
gemaakt van wol gekocht bij Zeeman:

I've made the shawl from wool I bought by 
Zeeman:


              


Ik begon met het haken van een 
eenvoudige sjaal. Lekker nonchalant 
maar wel met een patroontje:

I used a pattern designed by me, 
but it's not difficult to crochet.


De rand rondom maakte ik als volgt:
 tussen de stokjes haakte ik een vaste en 
vervolgens een losse en dat steeds herhalen. 
In de hoeken haakte ik 2 losse i.p.v. 1.

For the border you have to crochet
a double crochet between
the trebles and a chainstitch till the end.
In the corners I made 2x chainstitch instead of 1.

Ik gebruikte slechts anderhalve bol wol.
I used one and a half ball of wool.






Het resultaat vind ik erg geslaagd.
En hij draagt heerlijk!

Iedereen een fijn Paasweekend!

I like the result very much.
I love to wear it.

Have a happy Easter!





Reacties

  1. Leuk idee! Ik had in een opwelling ook 2 bollen van dit garen gekocht, met de gedachte aan een sjaal. Maar tot nu toe nog niet echt een patroon naar mijn zin gevonden. Dit is zeker een kanshebber.
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat is ook toevallig. Veel plezier met het haken van dit patroon, te leuk en lekker relaxed. Ik heb de dichte stokjes achter elkaar op haaknaald nr 5 gedaan en de rest op nr 6.

      Verwijderen

Een reactie posten

Berichtjes vind ik altijd leuk.